W dniu 28 października 2024 roku na Wydziale Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt SGGW miało miejsce inspirujące spotkanie w ramach przedmiotu „Intensywne Systemy Produkcji Zwierzęcej” dla studentów II stopnia Zootechniki.

Gośćmi były przedstawicielki Grupy Drosed – Dyrektor Marketingu Agnieszka Kijek oraz Manager ds. produktu i marki Marta Misior-Szulawa – które przedstawiły prezentację na temat marki kurczaka wolnorosnącego Zagrodowy.

W trakcie spotkania omówiono genezę i rozwój marki Zagrodowy, a także jej wyróżniające cechy. Kurczak Zagrodowy, w przeciwieństwie do produktów z chowu intensywnego, jest chowany w małych, rodzinnych gospodarstwach –  w warunkach zapewniających mu chów bez antybiotyków oraz swobodny dostęp do przestrzeni zewnętrznej – wybiegu, co wpływa na naturalny rozwój ptaków. Kurczaki te karmione są specjalnie dobraną roślinną paszą bez GMO, wzbogaconą o budujące odporność i witalność kurcząt fitobiotyki, witaminy i minerały. Wszystko to sprawia, że produkt finalny – Kurczak zagrodowy cechuje się wyjątkowym smakiem i strukturą mięsa.

Prezentacja odbyła się w ramach współpracy w programie „Żywimy na zdrowie” pomiędzy SGGW a spółką Sedar S.A. należącą do Grupy Drosed. Współpraca ta służy edukacji konsumentów w zakresie różnic między chowem standardowym a chowem kurczaka wolnorosnącego marki Zagrodowy, oraz zwiększaniu świadomości na temat wyłaniającej się segmentacji rynku drobiarskiego.

Spotkanie było cennym źródłem wiedzy praktycznej, a także motywacją dla studentów do pogłębiania kompetencji w zakresie nowoczesnej, alternatywnej produkcji drobiarskiej.